بردار نرم افزار مدیریت مطب در تبریز : 04133360935 - 09141011788 مهندس جهانی

مزایای تحت وب بودن نرم افزار مدیریت مطب بردار

مزایای تحت وب بودن نرم افزار مدیریت مطب بردار

 294    0

در این مطلب مزایا و معایب نسخه نصبی و تحت وب را بررسی و تشریح میکنیم

چرا پزشکان باید به نوع  نرم افزار مدیریت مطب دقت کنند (تحت وب یا نسخه نصبی)

 

پزشکان باید خود در مورد تحت وب بودن نرم افزار تحقیق کنند یا اطلاعات قبلی داشته باشند یا از یک متخصص برای انتخاب نوع نرم افزار خود کمک بگیرند. پس این مطلب برای شخصی که معتمد پزشک در بابت امور انفورماتیک در راستای انتخاب نرم افزار میباشد مفید خواهد بود.

 

ما در این مطلب تمامی مزایای هر دونوع نرم افزار(تحت وب و نوع نصبی) را برای شما تشریح میکنم:

 

در نوع نسخه نصبی نرم افزار باید اینطور گفت که این باید روی سیستم پزشک و منشی مطب یا هر کاربری که قراره از نرم افزار استفاده کنه نصب شود و با استفاده از بستر شبکه ، با یکدیگر ارتباط بگیرند و نرم افزار مورد استفاده قرار گیرد ،در این نوع نرم افزار دارای ایراداتی بوده و برای استفاده در مطب مناسب نمیباشد.

 

مثلا ایرادات نسخه نصبی و خطاهای زمان نصب زیاد بود و با وجود ویروسی یا بدافزار ساده نرم افزار از کار خواهد افتاد و اطلاعات پزشک و بیماران در خطر حذف خواهند بود.

 

برای ذخیره کردن اطلاعات از دیتابیس یا همان بانک اطلاعاتی باید زمان بیشتری در تیم پشتیبانی نرم افزار باشد  چه بسا که در روند کار نیز با خطاهای زیادی روبرو خواهند شد.

 

پس احتمال از بین رفتن اطلاعات بسیار زیاد خواهد بود همچنین برای اجرای نرم افزار در هر کدام از سرویس گیرنده ها به منابع سیستم قابل توجهی مثل هارد دیسک فضای رم و پردازنده مرکزی زیادی نیاز خواهد بود.

 

در نسخه نصبی اگر موردی برای اصلاح یا پشتیبانی(مثل آپدیت ها ، تغییرات ظاهری و ...) نیاز باشد برنامه نویس باید در مکان حضور یابد حتی در مواردی سیستم مدیریت باید به مقرر پشتیبانی برده شود ، البته این مورد امروزه از طریق سیستم ارتباط از راه دور تا حدودی حل میشود.

 

در خصوص نسخه تحت وب یا آنلاین (اینترنتی)  آفلاین (شبکه داخلی مطب) باید گفت نسخه تحت وب بر روی یک کامپیوتر ترجیحا سرور نصب و راه اندازی شده و در مکان امن در مطب یا کلینیک نگهداری شده و با استفاده از کابل شبکه به شبکه داخلی مطب راه پیدا خواهد کرد

 

این نسخه یعنی تحت وب از منابع سیستمی خود سیستم سرور استفاده خواهد کرد به عبارتی اگر منشی یا دکتر یا دستیار یا هر شخصی که از نرم افزار استفاده میکند با استفاده از یک مرورگر ترجیحا گوگل کروم در موبایل شخصی یا تبلت مجموعه یا لپ تاپ یا کامپیوتر مطب  می تواند از نرم افزار استفاده کند بدون آنکه از منابع سیستم خود استفاده کند.

 

در حالی که نرم افزار های نسخه نصبی مشابه بار اضافی مثل .net freamwork  و SQL Server و ..... باید روی سیستم کاربر  نصب گردند ناگفته نماند که اگر قصد استفاده در موبایل داشته باشند باید نسخه موبایلی هم نصب کنند البته اگر نرم افزار نسخه موبایلی ارایه کرده باشد.

 

در حالی که در نسخه تحت وب تمامی پردازش ها در سیستم اصلی سرور انجام خواهد شد.

 

در نسخه نصبی می بایستی برای هر استفاده کننده(مانیتور ، تبلت ، گوشی همراه ) باید قالبی رو طراحی کنیم ولی در نسخه تحت وب با ریسپانسیو کردن برنامه صفحه نرم افزار به صورت ایده آل و با چیدمانی مناسب در همه پلتفرم ها باز خواهد شد.

 

این قسمت نیز پیش بینی شده که به هر دلیلی مثل از کار افتادن فن دستگاه سرور یا منبع تغذیه یا هر قطعه ای در سرور باعث از کار افتادن کل سیستم مدیریت خواهد شد که در این صورت سیستم انلاین مدیریت مطب جایگزین موقت دستگاه خواهد شد تا سرور اصلی عیب یابی و مستقر گردد ، درحالی که در  نسخه نصبی این مورد یا قابل انجام نیست یا سخت خواهد بود

 

با این تفاسیر ما نسخه تحت وب را برای مکان های سرویس گیرنده مناسب میدانیم و از این رو نرم افزار مدیریت مطب بردار را بر پایه تحت وب را طراحی و تولید کرده ایم.


به نقل از:
پشتیبانی نرم افزار بردار

نرم افزار بردار یک برنامه مدیریت مطب، کلینیک ها و مراکز درمانی بزرگ است که جهت مدیریت بهینه، تسهیل و سهولت کار در مراکز درمانی ارائه شده است.

جهت اطلاعات بیشتر در مورد امکانات و قابلیت های نرم افزار بردار می توانید روی لینک زیر کلیک کنید .

بردار نرم افزار مدیریت کلینیک و مطب


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: