بردار نرم افزار مدیریت مطب در تبریز : 04133360935 - 09141011788 مهندس جهانی

ویژگی های مدیر موفق در سالن زیبایی

ویژگی های مدیر موفق در سالن زیبایی

 247    0

در این مقاله در مورد ویژگی های یک مدیر موفق در سالن زیبایی و مشکلات مدیر در صورت رعایت نکردن این ویژگی ها و مدیریت پرسنل به عنوان مدیر موفق صحبت...

 

ویژگی های مدیرموفق در سالن زیبایی

 


*فردی می تواند مدیریت یک سالن زیبایی را به عهده بگیرد که روحیه خلاقانه و به روز داشته باشد و با مشتریان خود به طور مناسب رفتار کند (برخورد مناسب یعنی با مشتریان خود صمیمی باشد و در عین صمیمیت جدیت را در کار خود فراموش نکند)


* این فرد باید رازدار باشد تا مشتریان از بودن در کنار او و هم صحبت شدن با وی پشیمان نشوند.


*  باید خوشتیپ باشد و به ظاهر خود رسیدگی کند تا الگویی برای مشتریان خود باشد.


*روابط عمومی بالا داشته باشد تا بتواند با مشتریان خود معاشرت و مذاکره کند .


*این فرد باید عجله نداشته باشد و با حوصله کار خود را انجام دهد .


*همچنین باید در حوزه کاری خود اطلاعات کافی داشته باشد.


*این فرد باید به اصول مدیریت آشنایی داشته باشد تا بتواند کارکنان خود را مدیریت کند.


* مدیریت سالن زیبایی یا باید خود به امور حسابداری آشنایی داشته باشد یا  فردی را که با علم حسابداری آشنایی دارد برای این کار استخدام کند.


* مدیر سالن زیبایی باید همیشه خود و کارکنانش را به روز نگه دارد و با متد روز دنیا خودو پرسنل خود را تطبیق دهد.


*مدیر سالن زیبایی باید از نحوه مدیریت و فعالیت رقیبان خود که در حرفه خودشان موفق هستند، اطلاعات کسب کند تا در سالن زیبایی و مدیریت خود از آن اطلاعات بهره ببرند.


وظایف و ویژگی های یک مدیر سالن زیبای خیلی گسترده است که به برخی از آنها در بالا اشاره کردیم.

 


اگر فرد مدیر این ویژگی‌ها را نداشته باشد باعث خواهد شد که مشکلات زیادی در سالن زیبایی ایجاد شود از جمله این  مشکلات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 


۱)نارضایتی و کاهش مشتریان


۲) نارضایتی پرسنل


۳)ایجاد تنش بین خود و مشتریان یا بین پرسنل و مشتریان


۴)پایین آمدن کیفیت خدمات ارائه شده


۵)کاهش درآمد و سود


یک مدیر سالن زیبایی برای اینکه در کار خود موفق باشد باید به جز تبلیغات و برندسازی و تجهیز کردن سالن خود به دکوراسیون زیبا و تجهیزات پیشرفته  باید به پرسنل خود دقت زیادی بکند و پرسنل حرفه‌ای و کارآمد را استخدام کند و به خوبی پرسنل خود را مدیریت کند چرا که پرسنل عامل بسیار مهمی در برندسازی ،تبلیغات و افزایش درآمد دارند.

 


به عنوان مدیر سالن زیبایی چگونه باید پرسنل خود را مدیریت کنیم؟

 


۱)اولین عاملی که باید به آن توجه کنیم این است که باید در جذب و استخدام پرسنل ها بسیار حساس باشیم تا پرسنل استخدامی فاکتورهایی را که در نظر ما استرا داشته باشند.


۲)حتماً با پرسنل خود قرارداد کاری ببندیم و تمام قوانین و شرایط سالن زیبایی را به آنها توضیح دهیم.


۳) حتما به پرسنل خود این را تاکید کنید که با مشتریان باید رفتار مناسبی داشته باشند و روابط خوبی با آنها ایجاد کنند.


۴)مدیر باید با پرسنل رفتار خوبی داشته باشد تا آنها هم از کار در سالن وی احساس آرامش داشته باشند.


۵)همیشه پرسنل خود را با گذاشتن کلاس های آموزشی و تخصصی به روز نگه دارید.


۶) باپرسنل خود رفتاری داشته باشید که پرسنل سالن شمارا مثل سالن زیبایی خود بدانند و با جان و دل در آن کار کنند.


۷) بهتر است برای سالن خود منشی استخدام کنید تا وی فعالیت های سالن زیبایی را هماهنگ کند و از ازدحام مشتریان در سالن جلوگیری کند و برای هر تخصص نوبت دهی جداگانه داشته باشد.برای منشی  وظایف زیادی وجود دارد که می توان چنین گفت که  اداره سالن زیبایی بدون وجود منشی  کاری بسیار دشوار است.


۸) سالن زیبای بدون مشتری یعنی هیچ.امورات سالن زیبایی بر پایه مشتری میچرخد.پس باید همیشه مشتریان خود را از خود راضی نگه داریم و خدمات درخواستی آنها را به نحو احسن در اختیار آنها قرار دهیم.

 


برای اینکه مشتریان خود را از خود راضی نگه داریم با یکسری اقداماتی را انجام دهیم اعم از:

 


۱) حتماً باید اصول بهداشتی را رعایت کنیم تا  مبادا باعث بیماری مشتریانمان شویم در صورت نبود بهداشت حتما مشتریان از سالن ما فراری خواهند شد.


۲) بهتر است کاتالوگی ازنمونه کارهایمان در سالن داشته باشیم تا مشتریان در انتخاب خدمات درخواستی خود سر در گم نشوند.


۳)همیشه کیفیت مواد استفاده شده برای مشتریان باید بالا باشد تا مشتریان از ما راضی باشند.


۴)همیشه سعی کنید در کنار کیفیت بالای مواد و خدمات ارائه شده توسط شما، هزینه دریافتی شما از مشتریان نیز پایین و متناسب باشد. چرا که اگر هزینه دریافتی شما زیاد باشد مشتریان سراغ دیگر سالن های زیبایی خواهند رفت.


۵)همیشه به مشتریان خود احترام بگذارید. استقبال از مشتریان و همچنین بدرقه کردن آنها از نمونه احترامات به مشتریان می باشد.


۶)لبخند را فراموش نکنید چرا که افراد حوصله افراد اخمو و عصبانی را ندارند.


۷)سعی کنید از مشتریان خود پذیرایی کنید هرچند پذیرایی ما کوچک و در حد یک شکلات و چایی باشد. همین پذیرایی ناچیز باعث رضایت مشتریان خواهد شد.


۸)حتما سعی کنید از روش های اینترنتی و آنلاین در سالن زیبایی خود برای فعالیت های سالن استفاده کنید چراکه وب سایت اختصاصی سالن مزیت های افزایش مشتری ، رزرو اینترنتی ،کاهش شلوغی سالن و هزاران  مزیت دیگر را برای شما به ارمغان خواهد آورد.


 برای اینکه بتوانید برای سالن خود وبسایت تهیه کنید می توانیم از ما کمک بگیرید.


۹)سعی کنید  با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید و در این ارتباط حتما رازدار باشید تا مورد اعتماد مشتریان خود شوید.


۱۰)سعی کنید همیشه خدمات جدید و دیگر اطلاعات جدید خود را در اختیار مشتریان قرار دهید. برای این مورد می توانید از گروه سازی درانواع شبکه های اجتماعی موجود استفاده کنید ولی یک روش مطمئن دیگر برای این مورد وجود دارد که این روش استفاده از وب سایت اختصاصی برای سالن میباشد.


به نقل از:
پشتیبانی نرم افزار بردار

نرم افزار بردار یک برنامه مدیریت مطب، کلینیک ها و مراکز درمانی بزرگ است که جهت مدیریت بهینه، تسهیل و سهولت کار در مراکز درمانی ارائه شده است.

جهت اطلاعات بیشتر در مورد امکانات و قابلیت های نرم افزار بردار می توانید روی لینک زیر کلیک کنید .

بردار نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک


نظر خود را با ما درمیان بگذارید: